Eternita Il Divo Fan Fics Library & Assorted Info

Fan Fics Library Site Il Divo
 
PORTALHomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Come Join IL Divo on their 1st Cruise. Nov 30-Dec 4, 2017

Share | 
 

 Tour Dates for May/June 2016 European Countries DONE

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Contessa
Admin
Admin
avatar

Goat
Posts : 5137
Join date : 2008-12-13
Age : 61
Location : Urs Buhler, The man of my dreams!!
Humor : I found it and as always the joke is on me!!

PostSubject: Tour Dates for May/June 2016 European Countries DONE   Tue Nov 17, 2015 12:03 pm

EUROPEAN DATES


Friday 20th May  Aalborg Hallen Aalborg, Denmark



Monday 23rd May  Alte Oper Frankfurt, Germany



Tuesday 24th May  Lotto Arena, Antwerp Belgium



Wednesday 25th May Ziggo Dome Amsterdam, Netherland


Saturday 28th May CCH1 Hamburg, Germany


Monday 30th May 2016 O2 Arena Prague Prague, Czech Republic


Tuesday 31st May  Tauron Arena, Krakow, Poland


Wednesday 1st June   Tips Arena Linz, Austria


Friday 3rd June Hallenstadion Zurich, Zurich, Switzerland


Sunday 05 June 2016 Auditori del Fòrum (CCIB)  Barcelona, Spain


Monday 06 June 2016 Barclaycard Center (The Box) Madrid, Spain


Wed 08 June 2016 Bizkaia Arena (BEC) Bilbao, Spain

 
Friday 10 June 2016 Coliseum La Coruña, Spain


Sat 11 June 2016 Multiusos de Gondomar Oporto, Portugal


Sunday 12 June 2016 Meo Arena Lisbon, Portugal


Tuesday 14 June 2016 Crocus City Hall Moscow, Russia







Wed 03 August 2016 Starlite Marbella 2016 Marbella, Spain


_________________


Last edited by Contessa on Fri Sep 16, 2016 1:37 pm; edited 10 times in total
Back to top Go down
View user profile http://owlshotz.justforum.net/forum
Contessa
Admin
Admin
avatar

Goat
Posts : 5137
Join date : 2008-12-13
Age : 61
Location : Urs Buhler, The man of my dreams!!
Humor : I found it and as always the joke is on me!!

PostSubject: Urs Bühler von Il Divo: «Ich bin frisch verliebt»   Wed Jun 01, 2016 2:36 pm

Das passt ja: Urs Bühler (45), prominentes Schweizer Mitglied des international erfolgreichen Gesangsquartetts «Il Divo», hat sich frisch verliebt. Mit der neuen Show «Amor & Pasión» kommt der charmante Frauenschwarm mit dem Schmelz in der Stimme am 3. Juni ins Hallenstadion Zürich – und zeigt auf der Bühne ganz neue Seiten von sich.

Grüezi Herr Bühler, Sie sind mit Ihrer neuen Show «Amor & Pasión» nach zwei Monaten Südamerika und Asien jetzt in Europa unterwegs. Wie läuft es bis jetzt?

Ich bin sehr, sehr zufrieden, wie unser neues Programm «Amor & Pasión» ankommt. Es gab im Vorfeld viele kritische Kommentare, weil bisher immer die Stimme im Zentrum unserer Programme stand – jetzt haben wir zum ersten Mal Tänzer dabei, spielen selbst Instrumente, und es gibt eine riesige Show auf der Bühne. Aber das Publikum ist begeistert, und uns selbst macht es riesig Spass!

Sie gehen unter die Tänzer: in «Amor e Pasión» stehen Sie mit Ihren drei Gesangs-Kollegen Sébastien, David und Carlos zum ersten Mal auch selbst als Tänzer auf der Bühne – Sie tanzen Salsa, Tango, Mambo und Cha cha cha – wie gut klappt das?

Oh, das klappt sehr gut, und es macht vor allem grossen Spass. Ehrlich gesagt wären wir alle vier gerne grossartige Tänzer… Wir haben im November in Buenos Aires Tango-Stunden genommen, das war fantastisch, Tango ist ein sehr schöner und sinnlicher Tanz.

Ist es für Sie schwierig, gleichzeitig zu singen und zu tanzen?

Ja, das ist tatsächlich schwierig! Aber was wir vier tänzerisch machen, ist eher rudimentär, es gibt ja noch Profi-Tänzer auf der Bühne… es ist eine richtig tolle Show! Aber wenn wir singen, ist das richtige Schwerarbeit – deshalb tanzen wir vor allem ein paar Schritte, wenn wir gerade Gesangspausen haben..

Ihr neues Album «Amor & Pasión» haben Sie mit Julian Reyes Copello aufgenommen, ein lateinamerikanischer Produzent , der auch für Jennifer Lopez arbeitet und schon einen Latin Grammy Award gewonnen hat. Wie war die Zusammenarbeit?

Ich fand die Zusammenarbeit mit Copello von Anfang an wunderbar. Er ist eine abgerundete, musikalische Persönlichkeit, und auch ein grossartiger klassischer Pianist! Er hat mich bei unserer ersten Begegnung genau dort abgeholt, wo ich herkomme, und hat mich damit total überrascht: Er hat mit mir als erstes über den grossen Opern-Sänger Dietrich Fischer-Dieskau gesprochen. Das hat mich wirklich beeindruckt. Wir alle haben mit ihm sofort die richtigen musikalischen Berührungspunkte gefunden. Und die neuen Arrangements sind toll, anders als vorher und musikalisch sehr interessant.

Sie stehen mit Sébastien, Carlos und David seit Jahren zu viert auf der Bühne – gehen Sie nach den Shows jeweils auch noch zusammen in den Ausgang?

Wir sind tatsächlich ein bisschen wie eine Familie. Wir haben uns in den vielen Jahren sehr gut aufeinander abgestimmt und kommen gut aus miteinander, trotz unserer verschiedenen Charaktere. Was aber bei dieser Nähe und Intensität der Zusammenarbeit ganz wichtig ist, ist, sich seinen eigenen Freiraum zu nehmen, gut zu sich zu schauen und Zeit für sich zu nehmen.

A Propos gut zu sich schauen: Haben Sie während der Tournee Zeit, um Fitness zu betreiben?

Ja, ich nehme mir einfach die Zeit für Fitness. Ich versuche tatsächlich, pro Tag eine Stunde Fitness-Training zu absolvieren, dann fühle ich mich gut und kann mich auch im Spiegel anschauen..

In Ihrer neuen Show «Amor & Pasión» singt jeder von Ihnen erstmals ein Solo – was singen Sie?

Ich singe «Dein ist mein ganzes Herz» aus der Operette «Land des Lächelns» von Franz Léhar. Und das macht mir besondere Freude, denn dieses Lied zeigt meine musikalischen Wurzeln – ich habe in Amsterdam klassischen Gesang studiert, und unter anderem viele deutsche und französische Operetten gesungen, vor meiner Zeit bei Il Divo.

Können wir uns schon bald auf ein klassisches Album von Ihnen freuen?


Es würde mir sehr gefallen, ein klassisches Repertoire zu singen, und ich habe darüber auch schon mit Freunden und Produzenten geredet. Die Zeit ist aber durch die Tournee mit Il divo sehr knapp. Im Juli und August haben wir Pause, da hätte ich schon etwas Zeit, so ein Projekt zu planen. Aber das wäre im Moment reine Liebhaberei, da hätte ich auch nicht von vorneherein den Anspruch, das kommerziell zu vermarkten.

Würden Sie generell gerne mehr rein klassisch singen?

Ich habe nie ein Geheimnis daraus gemacht, dass die klassische Musik meine grosse Leidenschaft ist. Aber sehen Sie: mit Il Divo erreichen wir viel mehr Menschen, als mit einem Bachoratorium – und wir machen sie glücklich, und das empfinde ich als grosses Privileg. Wir merken das immer, wenn wir unser Publikum persönlich treffen, bei den meet and greets. Da erzählen mir die Menschen, wie sehr ihnen unsere Musik geholfen hat, durch schwere Momente im Leben zu kommen, zum Beispiel, ihren Krebs zu besiegen, und das ist sehr berührend. Aber grundsätzlich macht es einfach wahnsinnig Spass, mit Il Divo zu singen.

Sie leben in Andorra und sind monatelang auf Tournee – vermissen Sie ab und zu auch Ihre Heimat, die Schweiz?
Der Schweizer Il Divo Sänger im Gesangs- und Liebesglück



Ja, klar vermisse ich die Schweiz. Ich werde aber bald Gelegenheit haben, wieder meine Familie zu besuchen. Vor unserem Konzert am 3. Juni im Hallenstadion in Zürich treten wir in Linz auf, und ich werde gleich anschliessend an unser Konzert über Nacht nach Willisau fahren, um möglichst viel Zeit mit meiner Familie verbringen zu können. Meine Schwester hat gerade ein Kind bekommen, das freut mich besonders.

Wie geht es Ihnen privat?

Vielen Dank, es geht mir sehr gut. Ich habe ein sehr schönes Leben, das ist ein grosses Privileg. Und ausserdem bin ich frisch verliebt.

Oh, darf man wissen, in wen?

Ja, ich habe mich in eine zauberhafte Tänzerin verliebt. Wir sind sogar zusammen auf Tour im Moment, denn sie tanzt in unserer neuen Show. Es war Liebe auf den ersten Blick, und ich bin sehr glücklich.

_________________
Back to top Go down
View user profile http://owlshotz.justforum.net/forum
Contessa
Admin
Admin
avatar

Goat
Posts : 5137
Join date : 2008-12-13
Age : 61
Location : Urs Buhler, The man of my dreams!!
Humor : I found it and as always the joke is on me!!

PostSubject: TRANSLATION TO ENGLISH FROM ABOVE..    Wed Jun 01, 2016 2:37 pm

Urs Buhler of Il Divo, "I am newly in love"
The Swiss Il Divo singer in vocal and Liebesglück

This fits so, Urs Buhler (45), a prominent Swiss member of the internationally successful vocal quartet "Il Divo", has fallen in love. With the new show "Amor & Pasión» the charming heartthrob with the melting in the voice comes on June 3 to the Hallenstadion Zurich - and shows on stage new sides of themselves.

Basel Mr. Bühler, you go with your new show "Amor & Pasión" after two months South America and Asia now in Europe. How's it going so far?

I am very, very pleased with how our new program "Amor & Pasión» arrives. There were beforehand many critical comments, because so far always been the voice in the center of our programs - now we have restarted dancers here, Playing instruments, and there is a huge show on the stage. But the audience is thrilled and ourselves makes it a lot of fun!

They go under the dancers: in "Amor e Pasión" You and your three vocal colleagues Sébastien, David and Carlos for the first time even as a dancer on stage - Dance Salsa, Tango, Mambo and Cha cha cha - as well does it work?

Oh, it works very well, and makes it especially great fun. Frankly we would all like four great dancers ... We took Tango lessons in November in Buenos Aires, which was fantastic, Tango is a very beautiful and sensual dance.

Is it difficult for you to simultaneously sing and dance?

Yes, it is indeed difficult! But what we do four dance, is rather rudimentary, there are still professional dancer on stage ... it's a really great show! But when we sing, is the right hard work - that's why we dance mainly a few steps, if we just have vocal breaks ..

Their new album "Amor & Pasión" recorded with Julian Reyes Copello, a Latin American producer, who also works for Jennifer Lopez and has already won a Latin Grammy Award. How was the collaboration?

I found working with Copello from the outset wonderful. It is a rounded, musical personality, and also a great classical pianist! He picked me at our first meeting exactly where I'm from, and has me so completely by surprise: He spoke to me first about the great opera singer Dietrich Fischer-Dieskau. That really impressed me. We all found him instantly right musical touch points. And the new arrangements are great, different from before and musically very interesting.

They stand with Sébastien, Carlos and David for years to fourth on the stage - you go to the shows each still together in the output?

We are actually a bit like a family. We have voted us in the years very well with each other and get on well together, despite our different characters. But what is very important in this proximity and intensity of cooperation, is to take his own space to look good to yourself and to take time for yourself.

A Propos good look at yourself: Do you have during the tour time to operate fitness?

Yes, I take just the time for fitness. I try really to complete one hour fitness training per day, then I feel good and I can also look in the mirror ..

In your new show "Amor & Pasión" each of them sings the first time a solo - what you sing?

I sing 'You are my heart "from the operetta" Land of Smiles "by Franz Lehar. And that makes me special pleasure, because this song is my musical roots - I studied in Amsterdam classical singing, and singing among other many German and French operettas, before my time at Il Divo.

Can we soon look forward to a classic album from you?

It would Loved to sing a classical repertoire, and I have also already talked with friends and producers. The time is very nearly through the tour with Il divo. In July and August we break, I would have some time to plan a project. But that would be the moment pure hobby, because I would not have from the outset the claim, the market commercially.

Would you like to sing generally more pure classic?

I have never made a secret of the fact that classical music is my passion. But look: with Il Divo we reach many more people than a Bach oratorio - and we make them happy, and I feel a great privilege. We note that every time we take our audience personally, at the meet and greets. Then I tell the people how helped them our music to get through difficult moments in life, for example, to defeat their cancer, and that is very touching. But basically makes it easy insanely fun to sing with Il Divo.

They live in Andorra and for months on tour - you miss from time to your home, Switzerland?

Yes, of course I miss Switzerland. But I will soon have the opportunity to visit again my family. Before our concert on June 3 at the Hallenstadion in Zurich, we act in Linz, and I'll just afterwards go to our concert overnight to Willisau to spend as much time with my family. My sister just had a baby, which I am particularly pleased.

How are you privately?

Thank you, I am doing very well. I have a very nice life, which is a great privilege. And besides, I'm newly in love.

Oh, one must know in whom?

Yes, I fell into a magical dancer. We are even on tour at the moment, because she dances in our new show. It was love at first sight, and I am very happy.

_________________
Back to top Go down
View user profile http://owlshotz.justforum.net/forum
Sponsored content




PostSubject: Re: Tour Dates for May/June 2016 European Countries DONE   

Back to top Go down
 
Tour Dates for May/June 2016 European Countries DONE
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» More US Stooges dates?
» Opeth US Tour Dates 2011 - yo Shawn, opening act is Katatonia!
» Any future European tour dates for SCANDAL?
» Stooges set list 1973
» Kings of Chaos?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Eternita Il Divo Fan Fics Library & Assorted Info :: Amor * Pasion Tour 2016 :: Amor ^ Pasion Tour Dates 2016 :: Amor ^ Pasion Tour 2016-
Jump to: